Ügyfelei számára egy erős márkaépítés olyan ismerős lehet, mint egy barát arca. Mintha egy ismerős arcot látnának, ügyfelei érzelmi kapcsolatot alakítanak ki a márkájával.

Mi az a márkaépítés? Az, hogy tudod, ki vagy te mint vállalkozás, ki a közönséged, és olyan identitást építesz, amely összeköti ezt a két dolgot. A felismerhető vizuális márkaépítés kulcsfontosságú része ennek, de ugyanígy a kommunikáció, az értékek és a vállalati történet is.

Lehet, hogy Ön egy kezdő vállalkozás, amely a semmiből épít új márkát, vagy egy sikeres cégtulajdonos, aki új márkát szeretne létrehozni. Akárhogy is, egy erős márkaidentitás kialakítása segít kitűnni, hiteles kapcsolatot kiépíteni ügyfeleivel, és olyan marketingstratégiákat kialakítani, amelyekkel vállalkozását növelheti.

Márkaépítés a célközönség számára

A közönség a márkafejlesztés fontos része. Minden az ő igényeikhez és szükségleteikhez kapcsolódik. Határozza meg, milyen célközönséget próbál elérni, hogy a márkaépítési stratégiáit úgy szabja személyre, hogy minden lépésben kiszolgálja őket.

Használjon vásárlói felméréseket és piackutatást a célpiac azonosításához. Osszon vásárlói felméréseket a közösségi médián vagy e-mailben, és hívja meg a meglévő ügyfeleket interjúkra. Ez segít kitalálni, hogy a márkája jelenleg mely demográfiai csoportok számára vonzó. Tegyen fel demográfiai kérdéseket, például: Milyen korosztályba tartozik? Milyen a jövedelmi szintje? Mi a szakmád? Mekkora a háztartásod?

Tisztázza értékajánlatát ennek a közönségnek azáltal, hogy megkérdezi az ügyfeleket a fájdalmas pontjaikról, és megtudja, hogyan oldja meg őket vállalkozása. Tegyen fel kérdéseket gondolkodásmódjukról és szükségleteikről, például: Melyek a legnagyobb kihívásai (a szakterületén)? Mi a célod (a termékeddel)? Milyen tényezők késztették arra, hogy minket válasszon versenytársa helyett?

A piackutatás segít azonosítani a márka pozícióját a versenytársakkal összehasonlítva. Fontos különbséget tenni az Ön által kínált és a piac többi részének ajánlata között. Mit kínálsz, amit a versenytársaid nem, és mit csinálsz jobban, mint versenytársaid?

Érzelmileg megható márkatörténet megírása

A márka történetmesélése egy érzelmes narratíva arról, hogy mit csinálsz vállalatként, miért csinálod ezt így, és milyen értékek vezetik vállalkozásodat. Kapcsolódik a márkacélodhoz, hogy elmondd az ügyfeleknek, miért létezel, és hogyan vagy ott, hogy jobbá tegye az életüket. Segít az ügyfeleknek érzelmileg kapcsolatba lépni a márkával.

Olyan márkatörténetet szeretne írni, amely hiteles, összhangban van a többi kommunikációjával, és azon alapul, hogy mi tesz téged egyedivé. A következő kérdések bármelyikének megválaszolásával elkezdhet írni egy erőteljes márkatörténetet. Ezeket a kérdéseket felteheti a vezetőknek, az egész vállalaton belül, de akár az ügyfeleknek is, hogy megtalálják történetének lényegét.

  • Miért létezik cégünk?
  • Mi a története, hogyan jöttünk létre?
  • Milyen problémát old meg vállalkozásunk?
  • Milyen hatással van márkánk az ügyfelekre?
  • Milyen előnyökkel jár márkánk közösségünk számára?
  • Miben különbözünk versenytársainktól?

Márkaépítés: A márkatörténet megjelenhet a névjegyoldaladon és a közösségi média életrajzában, és bekerülhet a márkakészletedbe , hogy segítsen elmagyarázni, ki vagy mint vállalat. Csapata a márkatörténetet a márkacéllal , küldetésnyilatkozattal és márkaértékekkel együtt felhasználhatja a marketingkampányok irányítására.

Hiteles márkahang és hangszín kialakítása

Az, ahogyan a marketingedben, a közösségi médiában és az összes ügyfélkommunikációban beszélsz, formálja márkaszemélyiségét. Márkahangja és hangszíne segít kapcsolatba lépni ügyfeleivel az összes kommunikációs csatornáján. A márka hangjának összhangban kell lennie a márkatörténetével és a célközönségével.

Vázolja fel a márka hangját egy stílus útmutatóval, amely meghatározza, hogyan beszéljen a közönségével. Vajon jobban fognak kapcsolódni a hétköznapi írásokhoz, amelyek kontrakciókat, szlengeket és informális fordulatokat használnak? Vagy jobban érzik magukat a nagy szavakkal és a hosszabb, összetettebb kifejezésekkel? Egy informális márka úgy beszélhet az ügyfelekkel, mint a legjobb barátja vagy a kedvenc kávézója felszolgálója, míg egy formálisabb márka inkább úgy beszélhet, mint egy kolléga vagy egy előkelő áruház hivatalnoka.

Valójában mélyedj el a sajátos hangnemben, amely rezonálni fog velük. Megnézheti, hogyan beszélnek az ügyfelek a véleményekben, megjegyzésekben és a közösségi média csatornáin. Akár A/B tesztelést is futtathat, hogy megtudja, milyen típusú bejegyzések és hirdetések nyelve kapja a legpozitívabb választ.

Lehet, hogy a márkahangja pozitív és inspiráló, mint a Nike.  Barátságos, pozitív és lényegre törő, mint a Coca-Cola. Lehet, hogy magabiztos, minőségileg beszél olyan rövid, kijelentő mondatokkal, mint az Apple. Ezt a márkahangot mindenhol használják, a tartalommarketingtől a szlogenig és a hirdetésekig.

Márkaépítés: Márka logója

A logók a márkaépítés kulcsfontosságú részét képezik. A márka identitását tömör és felismerhető szimbólummá alakítják. Gyakran ez lesz az első benyomás a vásárlókban a márkáról, valamint a vállalkozás nevéről. A logótervnek méretezhetőnek kell lennie, hogy mindenre illeszkedjen, a tábláktól és a webhelyektől a névjegykártyákig. A logókészítő segítségével kísérletezhet alakokkal, színekkel, szavakkal és betűkkel. Tartalmazhatja márkanevét, kezdőbetűit vagy csak szimbólumokat.

A logójának felismerhetőnek kell lennie, függetlenül attól, hogy hol jelenik meg. Használja a Canva logókészítőjét , hogy olyan logót készítsen, amely ikonikus és tökéletesen kifejezi márkája identitását.

Márkaépítés: Tipográfia

A tipográfia – az Ön által használt betűtípusok , méretek és elrendezések – szintén a vizuális identitás része. Meg akar határozni néhány kulcsfontosságú betűtípust, amelyek illeszkednek az Ön tervezési stílusához, és használni szeretné őket az összes nyomtatott és digitális marketinganyagban a vizuális egységesség megteremtése érdekében.

Az Ön logója és szlogenje adott betűtípust használhat, hogy kitűnjön. Válasszon olyan betűtípuspárokat , amelyek szavakkal kommunikálják márkáját webhelyén, hirdetéseiben és kommunikációjában. Elvégezhet egy ingyenes tipográfiai tanfolyamot, amely segít megérteni, hogyan párosítsa a betűtípusokat oly módon, hogy az szép, olvasható és a márkájához illő legyen.

Ipari megjelenéshez, például egy kávézóhoz vagy világítástechnikai céghez, párosíthatja a Norwester, a Kollektif és a Montserrat (első). A Norwester merészsége felkelti a figyelmet, míg a világosabb Montserrat olvasás közben könnyedebb, de szögletessége mégis komolyságot és intenzitást közvetít.

Alternatív megoldásként egy olyan szeszélyes betűtípus, mint a Yellowtail, egy tiszta, könnyű betűtípussal, például Open Sans (második) párosítva tökéletesen működik egy olyan vállalat számára, amely gondtalan játékérzetet szeretne kommunikálni, például egy kerékpárgyártó vagy családbarát szabadtéri társaság számára.

A betűtípusokkal való kísérletezéshez nyisson meg egy Canva-fájlt, hozzon létre egy címsort, alfejlécet és néhány további tervezési elemet szöveggel, és párosítson össze néhány különböző betűtípust. Mérje fel, hogy a címek felkeltik-e a figyelmét, a tartalom könnyen olvasható-e, és az összkép a márkához illő hatást kölcsönöz-e.

márkaépítés

Márkaépítés: Márka színpaletta

márkaépítés

A színek felismerhetők – gondoljunk csak a Starbucks zöldjére, a McDonald’s vörös és aranyára, valamint a Coca-Cola vörösére. Mindegyik olyan ikonikus, mint a márka logója. Használja a színpaletta generátort vagy egy hangulattáblát , hogy felismerhető színpalettát készítsen márkája számára.

A színek erőteljes érzelmi és pszichológiai üzeneteket hordoznak. A piros szín fizikailag megnöveli az emberek pulzusszámát. Ezzel szemben a kék ellazítja a nézőt. A fekete komolyságot, formalitást és luxust jelezhet, míg a fehér a tisztaság és a tisztaság asszociációit hordozza. Válassza ki azokat a színkombinációkat, amelyek kiváltják azokat az érzéseket, amelyeket szeretné, hogy a vásárlók a márkához társítsanak.

Márkaépítés: Képek

A webhelyén, az e-kereskedelemben, a hirdetésekben, az online marketingben és a közösségi médiában használt fényképek és illusztrációk az Ön vizuális márkaidentitását is alkotják. Olyan stílusban szeretné alakítani a márka arculatát, amely kifejezi márkaidentitását. Javíthatja képeit , hogy koherens vizuális élményt hozzon létre minden marketinganyagában.

Ennek egyik módja a Canva beépített fotószerkesztőjének használata . Ha márkájának különleges megjelenése van, színjavíthatja fotóit, hogy azok megfeleljenek. Egy merész, szórakoztató márka fokozhatja a telítettséget és a kontrasztot a ragyogó megjelenés érdekében. Egy visszafogottabb, természetes márka tompíthatja a kontrasztot, vagy akár lágy színárnyalatot is alkalmazhat az összes képen, mint az alábbi két sablonban.

Még egy hasznos trükk? Távolítsa el a hátteret a képről, hogy a témát zökkenőmentesen elhelyezhesse bármilyen kialakításban vagy színsémában.

márkaépítés

A márka egységességének kezelése (a csapat méretétől függetlenül)

A következetesség kulcsfontosságú a megbízható, felismerhető és sikeres márka felépítésében. A hatékony márkamenedzsment kulcsfontosságú a webhely, a kommunikáció, a hirdetések és a közösségi médiában való jelenlét egységességének megteremtésében. Miután létrehozta a márkaidentitást, hozzon létre erőforrásokat, amelyek segítségével csapata következetesen használhatja márkáját.

Márkakészletek építése

márkaépítés
canva

Egy csomó képet, betűtípust, logót, színpalettát és egyéb erőforrást fejlesztett ki márkájához. Most kell valahol tárolni őket. A márkakészlet egyetlen könnyen elérhető helyen gyűjti össze az összes márkaelemet , ahol a csapat bármely tagja használhatja azokat.

Márkaépítés:A Canva for Teams segítségével

Bármilyen méretű csapatokat hozhat létre, és elkezdhet közösen dolgozni a terveken – az ötleteléstől a brainstorming eszközökön át a tartalomkészítésen át a vizuális tartalom tervezéséig és ütemezéséig .

A márkaépítő anyagok könnyebben elérhetővé tétele időt takarít meg, így a csapattagoknak nem kell fájlokat keresniük, vagy elfoglalt vezetőktől nem kell hozzáférést kérniük. Ez azt jelenti, hogy a projektek gyorsabban készülnek el, ami növeli a hatékonyságot és a nyereséget, és lehetővé teszi, hogy marketingcsapata gyorsabban reagáljon az ügyfelek igényeire, növelve a konverziókat.

A márkakészletnek tartalmaznia kell letölthető eszközöket, például a márkalogó különböző méretű és formátumú fájljait, valamint a gyakran használt médiát, például illusztrációkat, fényképeket és videókat. Tartalmazzon sablonokat, például névjegykártya-elrendezéseket és gyakran használt közösségimédia-bejegyzéseket . Hozzáadhat előre elkészített Canva-sablonokat, hogy csapata gyorsabban készíthessen új anyagokat.

A Canva márkakészletével a betűtípusok és a márkaszínek automatikusan alkalmazhatók, amikor csapata új anyagokat készít a márkájához.

Adja hozzá a márkaszíneket, valamint a támogató színpalettákat, amelyeket webhelyén, közösségi médiában és marketinganyagaiban használhat. Tartalmazhat ikonokat a webhelyéhez, elsődleges és másodlagos betűtípusokat, vagy akár a márka kifejezéseinek szószedetét is.

Élő márkakészletet építhet fel egy olyan eszközben, mint a Canva, hogy segítse csapatát a márkaépítés következetes használatában . Sokkal egyszerűbb a márka használata a mindennapi munkában, ha minden csapattag kiválaszthatja a márka színeit, megragadhatja a megfelelő betűtípust, és letöltheti a megfelelő méretű logófájlt közvetlenül abból a tervezőeszközből, amelyet a márkaanyagaik elkészítéséhez használ. .

Merítsen ihletet a márkakészletek elképesztő példáiból olyan vállalkozásoktól, amelyek jól végzik a márkaépítést.

Márkairányelvek kialakítása


A márkaépítés nem csak arról szól, hogy mi képviseli a márkáját; ez arról szól, hogyan használják ezeket a márkaelemeket. Írjon márkairányelvet , más néven stílusútmutatót, hogy segítse csapatait a márkaépítés megfelelő használatában.

Szerelje be stíluskalauzát a márkakészlet részeként vagy közvetlenül a Canvába, és néhány havonta frissítse újra, hogy naprakész legyen. A stíluskalauz akár a webhelyén is megjelenhet, ha nyilvánosan szeretné bemutatni tervezői gyönyörű munkáit.

A márkairányelveket úgy tekintse, mint azt a kézikönyvet, amelyből mindenki megtudhatja, hol, mikor és hogyan kell használni a márkakészlet egyes elemeit. Tartsa ezeket az információkat egy helyen, hogy a tervezők, marketingszakemberek és webfejlesztők gyorsan hozzáférhessenek ezekhez az információkhoz, és konzisztensebb márkakonzisztens anyagokat készíthessenek.

Márkaismertség és hűség építése a közösséggel való kapcsolat révén


Erős márkát épített ki vállalkozása számára; Mostantól minden marketingcsatornáján kapcsolatba léphet közönségével. Egy jól kidolgozott márka emlékezetessé teszi cégét, és segít felvenni a kapcsolatot az ügyfelekkel.

Idővel márkastratégiát dolgozhat ki a márkaérték növelése érdekében, és olyan márkát alakíthat ki, amelyet közössége elismer, és amelyhez mélyen kapcsolódik. Ne feledje, hogy hű maradjon ahhoz, amit vállalkozásként képvisel.

Korábbi cikkeink:

Mi az a Placeit? MockUp és Design szoftver – Hartai Designer

A színek jelentése a különböző kultúrákban – Hartai Designer

A Canva képszerkesztő használata – Hartai Designer

12 TIPP AZ ÁTLAGOSBÓL ÜTŐS TARTALOMMARKETING HEZ (hartaidesigner.hu)

A tartalom marketing erejének felszabadítása – Hartai Designer

Gyorsítsd fel a WordPress oldaladat most – Hartai Designer

11 alapvető webtervezési gyakorlat és tipp 2023-ra (hartaidesigner.hu)

MINŐSÉGI MEGOLDÁSOK

FŰTÉSRE ÉS HŰTÉSRE
Magyar Angyal KFT.

https://hartaidesigner.hu/2023/01/06/gyorsitsd-fel-a-wordpress-oldaladat-most/