Ebben a cikkben 12 hasznos tanácsot és tippet gyűjtöttem össze a tartalommarketing gel kapcsolatban. Ezek a stratégiák az oka annak, hogy cikkeim a Google első oldalán jelennek meg olyan kifejezésekre, mint „marketingstratégia” vagy „okos célok”. Akár most kezded, akár már próbálkozol, érdemes elolvasnod egy kis motivációért. Kezdjük el!

MI AZ A TARTALOMMARKETING?

A tartalommarketing a tartalom stratégiai kialakítása, terjesztése és népszerűsítése köré összpontosul. A tartalom lehet blogbejegyzés, e-mail, multimédia, podcast vagy hangoskönyv formájában.

A lehetőségek szinte végtelenek. Ez egy nagyon sokoldalú eszköz, és többféle marketingcél elérésére is felhasználható, mint például: A márka ismertségének növelése, A weboldal látogatóinak megszerzése, Lead generálás, Ügyfelek vagy ügyfelek vonzása, stb. Tartalommarketing ≠ Inbound marketing

A tartalommarketinget rendszeresen összetévesztik az inbound marketinggel, ami nem teljesen pontos. A bejövő marketing célja, hogy az online csatornákon keresztül terjesztett tartalmak segítségével hozzon be leadeket.

MILYEN ELŐNYEI VANNAK A TARTALOMMARKETING NEK?

Hatalmas megtérüléssel jár

Számos tanulmány bizonyítja, hogy a tartalommarketingre fordított pénz és idő sokszorosan megtérül.

A tartalommarketing pontos értékének megértése trükkös, bár ez a cikk jó megközelítést nyújt.

A tartalom marketing hatásai hosszú távúak lehetnek, mivel a jó tartalom hosszabb ideig hozhat szerves forgalmat. A tartalommarketing hihetetlenül erős lehet, még akkor is, ha gyakran észrevétlen marad.

A tartalommarketing szépsége abban rejlik, hogy úgy befolyásolhatja a fogyasztók döntéseit, hogy azok észre sem veszik. Ilyen lehet a Coca-Cola márkanév, a GoPro extrém sportvideói, vagy akár egy sütőporos doboz hátulján található recept.

TARTALOMMARKETING TIPPEK

1. Mielőtt belevágna, és befektetne a tartalommarketingbe, mérlegelnie kell jelenlegi helyzetét, és azt, hogy ez megfelelő-e az Ön számára.

Céljaitól, vállalkozása fejlődési szakaszától és a rendelkezésére álló erőforrásaitól függően előfordulhat, hogy a tartalommarketing nem a leghatékonyabb megközelítés.

Értékelje, hogy a tartalomkészítésre és reklámozásra szánt erőforrásai nem lennének-e gyümölcsözőbbek, ha más tevékenységekre és platformokra fordítaná azokat. Vizsgálja meg konverziós arányát, és próbálja meg meghatározni, hogyan javíthatja azt.

Ha tud javulást elérni, akkor az új látogatók vonzása nem feltétlenül a legfontosabb cél.

2. Ha úgy döntött, hogy folytatja, határozza meg a tartalommarketing célját.

Ez lehet a márka ismertségének növelése, a webhelye látogatottságának növelése, leadek generálása, az értékesítés fellendítése, ügyfélszerzés stb. Használja a SMART-rendszert, hogy reális, mérhető célt tűzzen ki.

3. AZONOSÍTSA A CÉLKÖZÖNSÉGET

Vizualizáld azt a személyt, akit el akarsz érni a tartalmaiddal. Mit preferálnak? Mit utálnak? Mik az érdeklődési köreik? Milyen kihívásokkal küzdenek? Milyen kérdéseik vannak az Ön termékével vagy szolgáltatásával kapcsolatban? Milyen aggályaik vannak? Mit szeretnének elérni? Mik az ambícióik? Próbáljon meg ezekre a kérdésekre megoldást kínálni a tartalmában.

4. ÁLLAPÍTSA MEG, HOGY MIT AKAR A KÖZÖNSÉGE

Küldj nekik e-maileket, készíts kérdőívet vagy felmérést a weboldaladon vagy a közösségi médiaoldaladon. Nézd meg, mit kérdeznek a versenytársaid a honlapjaikon, a kommentszekcióban. Milyen témákat vitatnak meg a közösségi médiacsoportokban, fórumokon?

5. A B2B ÉS B2C PIACOKRA SZÁNT TARTALMAK NEM HASONLÓAK

A B2C és a B2B piacokon működő tartalmak különböznek. A B2B piacokon a tartalomnak a szakértelemről kell tanúskodnia. Másrészt az emberek nem azért választják a Coca-Colát a Pepsi helyett, mert jobb kólát készítenek. Az Ön B2C-tartalmának olyan érzéseket kell kiváltania, mint az öröm, a biztonság és a bizalom, hogy Ön a megfelelő választás.

 6. KERESSEN HATÉKONY KULCSSZAVAKAT

Az organikus forgalom növeléséhez keressen olyan kulcsszavakat, amelyek viszonylag nagy keresési volumenűek (legalább 50-100 havonta) és nem túlságosan versenyképesek. A kulcsszavak kutatásához olyan eszközök használhatók, mint a Google Ads Keyword Planner, az Ubersuggest, az Ahrefs és a SEMRush.

7. STRATÉGIA NÉLKÜL NINCS ÉRTELME

Emellett fontos, hogy a következő 12-18 hónapra egy tartalomstratégiát készítsen, amely körvonalazza a megcélzandó fő kulcsszavakat, a kapcsolódó és LSI kulcsszavakat, a keresési volument, a létrehozandó tartalom típusát és egyéb figyelemre méltó információkat.

8. Válasszon ki egy tartalomtípust

Amelyre összpontosítani szeretne, például blogbejegyzéseket, videót, podcastokat, infografikákat, e-maileket vagy multimédiás tartalmakat, és sajátítsa el azt, mielőtt más lehetőségeket vizsgálna meg.

9. A MINŐSÉGET HELYEZZÜK ELŐTÉRBE A MENNYISÉGGEL SZEMBEN

Ebben a digitális korban, amikor naponta több millió tartalom kerül fel, meg kell győződni arról, hogy bármit is teszünk közzé, az kiváló minőségű. Jobb, ha havonta egy nagyon magas színvonalú tartalmat teszünk közzé, mintha hetente egyet, ami csak átlagos minőségű.

10. A KONVERZIÓS TÖLCSÉR SZAKASZAIHOZ IGAZODÓ TARTALMAKAT HOZZON LÉTRE.

A maximális siker eléréséhez először is meg kell érteni a konverziós folyamatot. Különböző tartalmakat kell készíteni a döntés meghozatalának folyamatában lévő ügyfelek és azok számára, akik még a figyelem szakaszában vannak. Ezért a tartalommarketing a tartalmakat három szintre osztja: TOFU (Top of the Funnel): A tudatosság megteremtése MOFU (Middle of the Funnel, a tölcsér közepe): Az érdeklődés felkeltése BOFU (Bottom of the Funnel): Támogatás nyújtása a döntéshozatali folyamathoz

A tartalommarketing a tartalom stratégiai kialakítása, terjesztése és népszerűsítése köré összpontosul.

11. A TARTALOM RENDSZEREZÉSE NAPTÁRRAL

Állítson össze egy idővonalat arról, hogy mikor szeretné közzétenni a tartalmait, és tervezzen ennek megfelelően. Ezt megteheted Excelben, Google Sheetsben, Asanában, Trellóban, Bufferben vagy CoSchedule-ban, amelyik rendszer a legkönnyebben használható.

12. HASZNÁLJA KI A TARTALMI SABLONOK ELŐNYEIT

A sablonok használatával rengeteg időt spórolhatsz meg magadnak a tartalomgyártás során. Amikor például cikket írok, nem kezdem elölről egy Google-dokumentumban, hanem egy olyan sablont használok, amiben a blogbejegyzés alapstruktúrája már eleve megvan. Néhány jó cikksablont itt találsz.

Korábbi cikkeink:

Mi az a Placeit? MockUp és Design szoftver – Hartai Designer

A színek jelentése a különböző kultúrákban – Hartai Designer

A Canva képszerkesztő használata – Hartai Designer

12 TIPP AZ ÁTLAGOSBÓL ÜTŐS TARTALOMMARKETING HEZ (hartaidesigner.hu)

A tartalom marketing erejének felszabadítása – Hartai Designer

Gyorsítsd fel a WordPress oldaladat most – Hartai Designer

11 alapvető webtervezési gyakorlat és tipp 2023-ra (hartaidesigner.hu)

MINŐSÉGI MEGOLDÁSOK

FŰTÉSRE ÉS HŰTÉSRE
Magyar Angyal KFT.